Sen jälkeen kun elämä on heitellyt eri suuntiin pienestä lähtien
ja oon tehnyt samat virheet aina uudelleen ja uudelleen, oon monesti
miettinyt miksei kukaan auta oppimaan niistä?
Aina sanotaan, että ihminen oppii virheistään eikä toista niitä. Miksi
mun kohdalla on sitte toisin?
Ja kyse on lähinnä elämästä toisten ihmisten kanssa, niiden jotka
on kaikkein tärkeimpiä ja rakkaimpia.
Miksi just niitä satuttaa vaikkei edes halua eikä tee sitä todellakaan
tahalleen? Vai tuntuuko se vaan siltä sen takia, kun niistä ja niiden
tunteista oikeasti välittää!?
Kumpa se yks ainoa ihminen, jota tällä hetkellä (ja ihan varmasti myös
jatkossa läpi elämän) rakastan, pystyis tuntemaan sen miten paljon
mä kadun ja miten paljon mua sattuu se mitä mä tein, ehkä sitten olis
ihan pieni mahdollisuus, että voisin saada anteeksi. Mutta ku toista ei
voi laittaa ymmärtää, harmi.
Mä tiedän ansaitsevani kaiken mahdollisen koston siltä, mutten usko,
että pystyisin kärsii enää tän enempää. Tuntuu pahalta rakastaa, kun
tietää ettei toinen enää rakasta. Tai kun huomaa, että kaikki ne yhteiset
suunnitelmat ja lupaukset olla aina yhdessä olikin vaan valhetta. Ei niin,
että kumpikaan meistä olis valehdellu vaan se mikä antoi meiän luvata
ja suunnitella, valehteli meille.
Se kipu mikä tulee toisen menettämisestä, rakastamisesta ja koko tästä
järjettömästä ikävästä, tuntuu pahemmalta ku ykskään puukko tai luoti
tai mikään. Mun kohdalla se tuntuu pahemmalta, kun jonkun läheisen
menettäminen ihan kokonaan. Sillonhan sitä kuitenkin aina tietää sen päässeen
johonkin paljon parempaan paikkaan ja voi itelleen uskotella vaikka mitä, kun
kukaan ei oo väittämässä toisin. Näin päin on vaikea uskotella itelle sen toisen
rakastavan, kun huomaa kaikesta ettei niin ole enää. Vaikka ei se edes helpota
oloa, jos kuvittelee niin. Sillon vaan miettii miksi se valitsi jonkun toisen, jos se
kerran rakastaa ja jos se rakastaa toista, kun sitä jonka kanssa se on, sillä ei voi
olla hyvä olla. Ja se pahentaa oloa entisestään.
Miksi kaikkea muuta on keksitty paitsi tapa matkustaa ajassa taaksepäin ja
korjata omat virheensä!!!???